9 Kasım 2008 Pazar

**bugün öğrenilenler

Herkesin insan olduğunu, insanın da nisyandan geldiğini, bu yüzden Allah’ı unutup çok günahlar işleme kapasitesinde olduğunu ve en önemlisi de, senin de onlardan biri olup aynı şeylerin senin için de geçerli olduğunu unutma!
Ne kimseye güven, ne de kimseden güven bekle.
Ne kimseyi çok sev, ne de kimsenin seni çok sevmesini um.
Kimseden hiçbir şeyin karşılığını bekleme.
Çok büyük bir iyilik yapmış olsan bile, karşılığında dua bile bekleme.
Ki üzülme, insanların teşekkür etmeyi bilmediklerini öğrendiğinde.
Ama sen yap, elinden gelenin en güzelini ve mutlu ol, bu bir başarı çünki.
Aldırma insanlara ve hayata, etkilenme sağdan soldan, senin bir yolun var zaten…
Dost arama, dost ol, ama kimseye dostunum deme.
Emanetini düşün, vazifeni düşün, acziyetin vazifeni terk etmene sebep olmasın. Sorunlarının bedelini insanlara ödetme, o insanlar ki senin her şeyin en güzelini yaptığını zannediyor.
Haline şükret, senden kötü durumda olanları ve senin dert edindiğin şeyleri ve bunlar karşısında duruşunu, bir de onlarınkini düşün…
Vazgeç elde edemeyeceğin şeylerden. Yalnızca hayırlı olanı iste.
İnsanların düzeltemeyeceğin, söyleyemeyeceğin yanlışlarıyla ilgilenme, sana yapılsa bile. Ve üzülme, yalnızca insanlık adına, yapılan hataya üzül. Ve sen yapma, madem üzücü buluyorsun!
Asla yalan söyleme, sonucu ne olursa olsun! Şeffaf ol, insanlardan bir şey gizleme. Görmelerini istemediğin bir halin varsa, yok et bunu ve neysen o ol, nasıl karşılanacaksan karşılan. Sen samimi ol ki, insanlar bunu hisseder ve anlar elbet, belki geç bile olsa.
Adam ol adam, çok konuşma icraata geç!

4 yorum:

fbetül dedi ki...

hocam bu çok ağır olmuş yaa :)) kaç posta okumak lazım anlamak, 'algılamak' hayata geçirebilmek için..

Pervane dedi ki...

ben de ara ara okuyorum yerleşsin diye, ne de olsa unutkanlık serde.

tekrar okuduğum zamanlarda da düşünüyorum nasıl bir günmüş öyle diye.
böyle günler piyangodan çıkıyor bence, önemli şeyler öğretip gidiyor, not etmeli bunları böyle ki işe yarasın öğrenilenler.

artificial dedi ki...

kimi insanlar da nisyandan ziyade ünsiyet'le meşur ve meşgul olsa gerek??
unutmaktan değil de bağ kurmak daha bi yakışıyor insanın yapısına.. yaratılışına daha uygun..

Pervane dedi ki...

olabilir tabi, benim unutkanlığım nam salmıştır da, b12'm mi neyim eksik herhalde. bu unutma muhabbeti ondan dönüyor.
bilinçaltının yapısı bağlardan oluşuyor zaten, bir şeye bağlanmazsa sistem çöker.