16 Kasım 2008 Pazar

İstanbul üzerine son yıllarda yazılmış en saf şiir

Freud ölmeden önce
Yani sağken şöyle bir beyanatta bulunmuştu
(O zamanlar sağlığı da yerindeydi ve turp gibiydi...)
Her kim kendisini yalnız hissediyorsa
Türkiye Republikasının
Şehr-i İstanbul’una gitsin
Görsün anasının yalnızlığını

O kişide ne Oidipus kompleksi kalır
Ne de spor kompleksi derdi.
Evet bunları söylerken sağdı Freud..
Şimdi ise yaşamıyor
Yani artık ölüdür ve ben buna şahidim.
Denemek için ben de gittim Şehr-i İstanbul’a
Bindim Yalova’dan bir araba vapuruna
Bir türkü tutturdum kendi kendime
Ada Vapuru yandan çarklı
Şinanay da yavrum şinanay nay.
Şinanay da yavrum hoppa şinanay.
Rahatsız olanlar olmuştur tabii ki ve bana
Sus lan karı kılıklı herif demişlerdir biraz sert bir biçimde
Seni mi dinliycez akşamüstü akşamüstü dediklerinde kesmişimdir sesimi
İnce bir sızı peydahlanmıştır böbreklerimde ufak bir darp neticesinde
Gözlerim denize bakakalmıştır öylece.
Taa Şehr-i İstanbul’a varıncaya kadar...
İlk gördüğümde Eminönü’nü
Göremedim gözümün önünü.
O ne kalabalıktı ya Rabbi o ne hezeyan
Sağımda balık, solumda balık.
Amanın bi kalabalık bi kalabalık.

Kofi Annan’ın işlettiği bir market gibidir Eminönü
Ne ararsan vardır orada ne ararsan var.
Sustalı bıçak var, zıpkın var, ÖTV vergisinden faydalanmak için
Bir milyara hurda araç bile var ve yuvarlak yuvarlak simitler var..
Ben itibar etmem zıpkına mıpkına, yuvarlağa toparlağa
Aldığım sustalı ise orta parmağımı geçmez.
Savunma amaçlıdır dosta düşmana karşı.
...

Freud ölmeden önce
Gidir görün ananızın yalnızlığını İstanbul’da demişti
Vapurlara koşan insanlar gördüm
Trene koşanlar
Dolmuşa taksiye koşanlar
Hafif raylı sisteme koşanlar
Uçağa helikoptere ve Çellıncır uzay mekiğine
Otobüse troleybüse midibüse minibüse
Sonu büsle biten herşeye koşan insanlar gördüm.
Koca istanbul’da yürüyen yalnız iki kişi
Biri erkek biri de dişi.
Herkes koşuyordu Allah'ım herkes
Birkaçını durdurup;
Nereye birader?
Ateşin var mı birader ?
Kıbrısta anlaşma mı sağlandı yoksa,
Etnik Rumlar mı geliyor yoksa birader demek istedim ama
Bana savrulan yumruk, tepik ve zıpkınlar nedeniyle
Çenemin alt kısımda yer alan kesici ve öğütücü dişlerim üst dudağıma geçmiştir
Ve bu fikrimin değişmesine sebep olmuştur.
Beyoğluna gitmişizdir
Tramvaya binmişizdir
Galata kulesine çıkıp
Şehr-i İstanbulu seyretmişizdir
...

Selam sana Fatihlerin Fatihinin kenti
Selam sana dünyanın dizi dizi incisi, güzellikte birincisi
Selam sana ey Müslümanların ve Hristiyanların
Selam sana ey Yahudilerin ve Palikaryaların
Budistlerin Konfiçyuslerin
Şintoistlerin ve Şamanistlerin
Venediklilerin ve cenevizlilerin
Ve diğer harici ve dahili müslimlerin ve gayrımüslimlerin
Hulasa, 72 buçuk milletin
Mısır ithalatçısı bakan oğlu gibi
Vergi ödemeden kral gibi yaşadıkları kent selam sana..
Selam sana ey Galata
Selam sana ey Fener
Selam sana ey Beşik
Selam sana ey vapur kullanan tır şöförü
Ve
Hoşçakal Eminönü sendromu
Hoşçakal...
Şinanay da yavrum şinanay nay...
Şinanay da yavrum hoppa şinanay.

Naci GENÇ

2 yorum:

fbetül dedi ki...

Freud ölmeden önce he :)) çok güldüm doğrusu.. şu günler Freud, Jung, Maslow, Watson ve saz ekibiyle hemhal olmak üzereyken iyi geldi doğrusu. ah psikoloji sen adamı delirtirsin :))

Pervane dedi ki...

psikolojinin adam delirttiğini de senden duydum Allah iyiliğini versin. :))
bu saz ekibiyle ilişkiniz uzun soluklu olmayacak muhtemelen, en fazla onlar çalar sen oynarsın yolun sonunda :)
aklına zeval getiriosa amacından sapmış demektir, çek bi sandalye dinlen derim:))